טופס 250 – מהו? וכיצד יש למלא ולהגיש אותו?

בנושאים רציניים צריך עזרה מקצועית!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים עוד היום
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

טופס 250 ידוע גם כטופס תאונת עבודה ומי שמנפיק אותו הוא המוסד לביטוח לאומי. המטרה של טופס 250 היא לאפשר לעובד,טופס 250 כלומר שכיר, לקבל טיפול רפואי ראשוני לאחר שהוא נפגע בתאונת עבודה. המשיכו לקרוא ולמדו את כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי טופס 250.

מהו טופס 250? ומה הוא נועד להסדיר?

כל עובד שמבוטח על ידי המוסד לביטוח לאומי זכאי לקבלת דמי פגיעה למשך תקופה של עד 91 ימים, זאת בשל כך שהוא אינו יכול לעבוד יותר בעבודתו או בכל עבודה אחרת. את דמי הפגיעה ניתן לקבל לאחר תאונת עבודה או פגיעה במקום העבודה, הפגיעה יכולה להיות גופנית או נפשית, אשר גרמו לעובד לנזק גופני או נפשי.

חשוב לציין שגם אם התאונה קרתה בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה, התאונה עדיין תחשב לתאונת עבודה. מכך, שתאונת עבודה לא מתרחשת רק אם העובד נפגע בשטח הפיזי של העבודה אלא גם בדרך למקום הפיזי של עבודתו או בחזרה ממנו.

לאחר התאונה המעביד הוא זה שצריך למלא את הטופס 250, או מי שממונה על ידי המעסיק. על המעסיק להגיש את הטופס למוסד לביטוח לאומי והמעסיק חייב לחתום עליו בשביל שהטופס יהיה תקף. חשוב לציין שמי שהוא עצמאי ועבר תאונת עבודה צריך למלא טופס אחר, טופס ב.ל. 283.

המטרה של טופס 250 היא לאפשר לעובדים שכירים שנפגעו במקום עבודתם לקבל טיפול ראשוני בקופת החולים או בחדר המיון.

כיצד ממלאים טופס 250?

על המעסיק למלא באופן מדויק את כל הפרטים המבוקשים בטופס 250 כולל הפרטים האישיים של העובד ואת הפרטים שלו (מספר תיק ניכויים במס הכנסה, טלפון, כתובת וכו׳).

בנוסף, יש לכתוב ולתאר את האירוע שקרה. יש לתאר את הסיטואציה עם כמה שיותר פרטים ולנסות לדייק עד כמה שאפשר, למשל לכתוב באיזה שעה זה קרה, איפה בדיוק זה קרה ואת האבחנה של הרופא שטיפל בעובד.

לאחר שהמעסיק סיים למלא את הטופס בצורה מדויקת, עליו לשלוח את הטופס לביטוח לאומי יחד עם מסמכים נוספים, כמו: תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה, דו״ח חדר מיון או כל מסמך אחר אשר מעיד על אופי הנזק שנגרם לעובד.

מהרופא המטפל חשוב לבקש ״תעודה רפואית לנפגע עבודה״ אשר חתומה על ידי הרופא בשביל שהעובד שנפגע יוכל לקבל את כל הטיפולים הרפואיים שלהם הוא זקוק בכדי להחלים.

להורדת הטופס, לחצו: טופס 250

לא רק טופס 250, יש למלא ולהגיש גם טופס 211

בנוסף לטופס 250 יש למלא גם את טופס 211 שהוא למעשה הטופס העוסק בדמי פגיעה. בכדי שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונה כתאונת עבודה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי את טופס 250, טופס 211 ואת כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

לאחר בחינה של המוסד לביטוח לאומי תתקבל ההחלטה אם מגיע לנפגע דמי פגיעה או לא. במידה והמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונה כתאונת עבודה העובד הנפגע יוכל לקבל דמי פגיעה בגובה של 75% מהשכר הברוטו שלו.

לצורך קביעת דמי הפגיעה, המוסד לביטוח לאומי בוחן את המשכורת ברוטו של הנפגע במשך שלושת החודשים שקדמו לתאונה. לאחר שהעובד קיבל את דמי הפגיעה הוא יכול גם לבקש להיבדק על ידי הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי בכדי שזה יכיר לו באחוזי נכות.

אחוזי נכות יכולים לזכות את העובד בקצבת נכות זמנית ובמידת הצורך ולפי חומרת המצב ייתכן שתקבע גם נכות לצמיתות.

טופס 250 הוא טופס חשוב שיש להתייחס אליו ולמילוי הפרטים בו באופן רציני ואחראי. את הטופס ממלא המעסיק והוא צריך לשלוח אותו למוסד לביטוח לאומי יחד עם טופס 211 (דמי פגיעה) וכל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. טופס זה הוא התחלתו של התהליך לקבלת דמי פגיעה ואחוזי נכות, לפי הצורך ולפי חומרת התאונה שקרתה לעובד.

על המעסיק מוטלת, אפוא, אחריות גדולה ועליו למלא את כל הפרטים הדרושים ולשלוח את כל המסמכים הדרושים למוסד לביטוח לאומי בכדי לדאוג שההוצאות הרפואיות של העובד שלו, אשר נפגע במקום העבודה, ישולמו ושהוא יוכל לקבל טיפול הולם לנזק שנגרם לו.

אולי יעניין אותך גם:

איך מחשבים את הקצבה המגיעה?

טופס 250

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד מומלץ!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!